Schmachtl

Elektrické motory Bühler

Kartáčové DC motory s permanentním magnetem jsou napájené stejnosměrným proudem. Aktivní část motoru je vinutí rotoru a vnitřní magnety. Komutace se provádí systémem kartáčů Bezkartáčové motory (BLDC nebo EC) jsou napájené stejnosměrným proudem z přídavného kontroléru. Aktivní část motoru jsou magnety rotoru a vinutí statoru. Komutace se provádí Hallovými sondami. Převodové motory jsou kartáčové motory osazené převodovkou planetovou, nebo úhlovou. Jsou i čelní převodovky, kdy hřídel není souosá s motorem nebo pro malé motory je kompaktní provedení, kdy jsou převodovka a motor umístěny vedle sebe v pouzdře. Řada bMotion nabízí sestavy z DC motoru, planetové/šnekové převodovky i enkodéru a brzdy ze sortimentu jednotlivých komponentů. Většina DC, EC a převodových motorů je ve skladovém programu, takže je k dispozici v krátkém časovém termínu.

DC motory

Description

Mezi hlavní části kartáčového DC motoru patří kovový plášť, hřídel, ložiskové štíty a kuličkové ložisko. Aktivní část motoru tvoří vinutí rotoru a vnitřní magnety. Komutace je prováděna systémem kartáčů

DC motory
Kartáčové DC motory s permanentním magnetem jsou motory přímo napájené stejnosměrným proudem.
DC motory bMotion
Některé DC motory bMotion je možno kombinovat s volitelnými částmi, mezi které kromě motoru patří převodovky, enkodéry a brzdy.
  • Zobrazit na eshopu

    Odkaz

EC motory

Description

Bezkartáčové EC motory jsou motory napájené stejnosměrným proudem z přídavného kontroléru. Mezi hlavní části bezkartáčového DC motoru patří kovový plášť, hřídel, ložiskové štíty a kuličkové ložisko. Aktivní část motoru tvoří magnety rotoru a měděné vinutí statoru. Komutace je prováděna pomocí Hallových sond. Motor se montuje stranou s výstupní hřídelí pomocí výstupní příruby s otvory na šrouby. Při výběru vhodného modelu motoru věnujte prosím pozornost dostatečnému krouticímu momentu.

Planetové převodovky
Planetové převodovky mohou být v 1, 2 nebo 3-stupňovém provedení v závislosti na požadovaném převodovém poměru. Převody jsou vyrobeny z kovových součástí, tak je zajištěn dobrý přenos krouticího momentu a vysoká trvanlivost převodovky.
Šnekové převodovky
Šnekové převodovky jsou nabízeny ve 2 provedeních – s plastovými (označení P) nebo kovovými (označení M) převody. Plastové převody mají sice menší přenesený krouticí moment a vyrábějí se jenom v omezeném rozsahu převodových poměrů, jsou však vhodnější do aplikací, kde je požadována nižší hlučnost a jsou i cenově výhodnější. Kovové provedení má větší krouticí moment a nabízí větší výběr převodových poměrů.
Inkrementální enkodéry
Inkrementální enkodéry mohou být buď optické, nebo magnetické. Výrobce nabízí na poptávku i absolutní enkodéry. Ten se nasazuje na zadní hřídel motoru, kterou jsou vybaveny všechny DC a EC motory a všechny převodové motory s výjimkou kompaktních.
Řídicí jednotka
Řídicí jednotka je elektronika sloužící k řízení stejnosměrných kartáčových i bezkartáčových motorů z externích zařízení pomocí binárních a analogových signálů. Řídicí jednotky podporují rozhraní CANopen. Řídicí jednotka je externí a montuje se do rozvaděče. Tyto řídicí jednotky jsou vyráběny společností miControl a jsou kompatibilní s bezkartáčovými EC motory od firmy Bühler Motor.
  • Zobrazit na eshopu

    Odkaz

Převodové motory

Description

Převodové motory jsou DC motory již osazené převodovkou. Tato převodovka může být buď planetová, úhlová, čelní, je i kompaktní provedení, kdy jsou převodovka a motor umístěny vedle sebe v pouzdře.

Kompaktní
Kompaktní převodové motory z řady Flat osazené 4 až 9 stupňovou převodovkou umístěnou ve stejném pouzdře s motorem.
Planetové
Kartáčové motory osazené vhodnou planetovou převodovkou. Tato převodovka je stejného průměru jako samotný motor.
Čelní
Kartáčové motory osazené čelní 2, 3, 4 nebo 5 stupňovou převodovkou. Výstupní hřídel převodovky není v ose s motorem.
Šnekové
Kartáčové motory osazené šnekovou převodovkou. Tato převodovka může být s plastovým nebo kovovým provedením převodů.
  • Zobrazit na eshopu

    Odkaz

Sestavy bMotion

Description

Sestavy bMotion jsou kombinacemi DC motorů ze sekce „DC motory bMotion“ a planetové (PLG52M, PLG62M) nebo šnekové převodovky (WG31P, WG31M). Podle potřeb uživatele mohou být doplněny enkodérem i brzdou ze sekcí Enkodéry a Brzdy. Při výběru vhodného modelu motoru věnujte prosím pozornost dostatečnému krouticímu momentu, který se mění v závislosti na použité převodovce a převodovém stupni.

Planetové převodovky
Planetové převodovky PLG52M a PLG62M poskytují vysoký krouticí moment a účinnost.
Šnekové převodovky
Šnekové převodovky WG31P a WG31M jsou ideální pro aplikace vyžadující vysoký přenos síly.
  • Zobrazit na eshopu

    Odkaz

Planetové převodovky

Description

Od společnosti Bühler Motor nabízíme planetové převodovky, které je možno zkompletovat s DC nebo EC motory. Tyto převodovky jsou nabízeny ve 2 velikostech o průměrech 52 a 62mm. Planetové převodovky mohou být v 1, 2 nebo 3-stupňovém provedení v závislosti na požadovaném převodovém poměru. Převody jsou vyrobeny z kovových součástí, tak je zajištěn dobrý přenos krouticího momentu a vysoká trvanlivost převodovky.

Planetové převodovky 52mm
Planetové převodovky o průměru 52mm jsou vhodné pro menší aplikace s požadavkem na kompaktnost a efektivitu.
Planetové převodovky 62mm
Planetové převodovky o průměru 62mm poskytují vyšší krouticí moment a jsou ideální pro náročnější aplikace.
  • Zobrazit na eshopu

    Odkaz

Šnekové převodovky

Description

Od společnosti Bühler Motor nabízíme šnekové převodovky, které je možno zkompletovat s DC nebo EC motory. Tyto převodovky jsou nabízeny ve 2 provedeních – s plastovými (označení P) nebo kovovými (označení M) převody. Plastové převody mají sice menší přenesený krouticí moment a vyrábějí se jenom v omezeném rozsahu převodových poměrů, jsou však vhodnější do aplikací, kde je požadována nižší hlučnost a jsou i cenově výhodnější (například ve zdravotnických zařízeních apod.). Kovové provedení má větší krouticí moment a nabízí větší výběr převodových poměrů.

Plastové převodovky
Plastové převodovky jsou tiché a cenově výhodné, ideální pro aplikace, kde je požadována nižší hlučnost, například ve zdravotnických zařízeních.
Kovové převodovky
Kovové převodovky nabízejí vyšší krouticí moment a širší výběr převodových poměrů, což je činí vhodnými pro náročnější průmyslové aplikace.
  • Zobrazit na eshopu

    Odkaz

Enkodéry

Description

Aby bylo možné regulovat motory, je možno je vybavit inkrementálním enkodérem. Ten se nasazuje na zadní hřídel motoru, kterou jsou vybaveny všechny DC a EC motory a všechny převodové motory s výjimkou kompaktních. Enkodéry mohou být buď optické, nebo magnetické. Výrobce nabízí na poptávku i absolutní enkodéry.

Optické enkodéry
Optické enkodéry poskytují vysokou přesnost měření a jsou ideální pro aplikace, kde je požadována vysoká rozlišovací schopnost.
Magnetické enkodéry
Magnetické enkodéry jsou odolné vůči prachu a nečistotám, což je činí vhodnými pro použití v náročnějších průmyslových podmínkách.
  • Zobrazit na eshopu

    Odkaz

Brzdy

Description

Motory Bühler mohou být vybaveny elektromagnetickými brzdami, které zajistí zabrzdění motoru v klidové poloze. Tyto elektromagnetické brzdy jsou s pružinou, odbrzdění se provádí přivedením ovládacího napětí. V případě výpadku napájení brzda motor automaticky zastaví. Elektromagnetické brzdy mohou být vybaveny ruční páčkou pro uvolnění brzdy v případě, že se zařízením je třeba pohybovat při vypnutém motoru.

Elektromagnetické brzdy
Elektromagnetické brzdy s pružinou zajistí automatické zabrzdění motoru při výpadku napájení.
Ruční páčka
Ruční páčka umožňuje uvolnění brzdy a pohyb zařízení při vypnutém motoru.

    Řídicí jednotky

    Description

    Řídicí jednotka je elektronika sloužící k řízení stejnosměrných kartáčových i bezkartáčových motorů z externích zařízení (například z PLC) pomocí binárních a analogových signálů. Řídicí jednotky podporují rozhraní CANopen. Řídicí jednotka je externí a montuje se do rozvaděče. Tyto řídicí jednotky jsou vyráběny společností miControl a jsou kompatibilní s bezkartáčovými EC motory od firmy Bühler Motor.

    Binární signály
    Řídicí jednotky přijímají binární signály pro jednoduché spínání a řízení motorů.
    Analogové signály
    Podpora analogových signálů umožňuje plynulé a přesné řízení motorů podle aktuálních požadavků aplikace.
    Rozhraní CANopen
    Řídicí jednotky podporují komunikační protokol CANopen, což usnadňuje integraci do průmyslových systémů.
    Externí montáž
    Jednotky jsou určeny k externí montáži do rozvaděče, což usnadňuje jejich údržbu a servis.
    • Zobrazit na eshopu

      Odkaz